DOBLET DE CATALUNYA EN EL CAMPIONAT D’ESPANYA DE TRAIL RUNNING FFAA per RFEA

0
279
  • Miquel Corbera i Natalia González vencen a Lerín i lideren els triomfs col·lectius catalans.
  • Cinquè títol masculí i tercer femení per a Catalunya en cinc edicions del campionat.
  • A la categoria sub23, victòries de País Basc i Catalunya; i en promoció, de Madrid i Extremadura.

Catalunya va reafirmar el seu domini en el trail running nacional amb un doblet absolut en el Campionat d’Espanya de Trail Running per Federacions Autonòmiques que es va celebrar aquest diumenge 7 de maig a Lerín.

A més, Catalunya també va conquistar el triomf per equips en la categoria sub23 femenina i va pujar al tercer calaix del podi en promoció tant masculina com femenina.

Miquel Corbera i Natalia González Barrachina van liderar a Catalunya amb triomfs en la prova absoluta, en un circuit de 27 quilòmetres i 1400 metres de desnivell positiu pel poble de Lerín i les pinedes que el flanquegen que els mateixos atletes van qualificar de “rompepiernas“.

Corbera va tornar amb el cap ben alt d’una competició nacional després de proclamr-se al febrer campió d’Espanya de pujada vertical; mentre que González Barrachina es va estrenar en gran: va saldar el seu primer Campionat d’Espanya (en qualsevol categoria i distància) amb un triomf individual, l’or per equips amb Catalunya i la plaça de preselecció directa (en la denominada distància ‘Marató’ o ‘Short Trail Running‘) pel Mundial que es disputarà a Innsbruck del 6 al 10 de juny.

Les victòries de l’un i l’altre van seguir guions ben dispars. D’una banda, González Barrachina va sortir manant des del primer metre de la prova. Es va escapar i no va mirar enrere en cap moment de la prova. Va sentir l’aguaito d’Ainhoa Sanz a uns 30 segons, però va decidir pujar una marxa més i apretar a la part més ‘corrible’ del circuit. Conscient que la catalana era inassolible, i que encara tenia un cert marge amb la tercera classificada, Sanz va posar el seu ritme de seguretat i va arribar a meta segona, comandant a País Basc al bronze per equips.

Catalunya no va donar marge als seus rivals pel títol. Tres anys després, va tornar a dalt del Campionat d’Espanya per a sumar el seu tercer entorxat en cinc edicions, liderada per González Barrachina (1a amb 2.39:56) al costat de Mireia Pons (4a amb 2.47:27) i amb Irene Fuertes (8a amb 2.53:16) tancant la puntuació en 8.20:39. Ahlam El Kakdi va completar l’equip en 10a posició.

Fotografia RFEA

La carrera masculina va començar amb el català Víctor de l’Àguila llançant una fugida que va sorprendre a Álex García Carrillo, el flamant campió nacional de curses de muntanya. El murcià va dubtar si seguir a de l’Àguila o esperar els moviments de Miquel Corbera, encara que finalment va marxar darrere del català. Una vegada li va donar caça, García Carrillo va marcar el seu ritme, arribant a l’avituallament del quilòmetre 15 en solitari i a mig minut de Corbera.

Llavors, el murcià va aprofitar per a tirar-se aigua per damunt (els termòmetres en Lerín marcaven temperatures més de juliol que de maig) i aquí va ser quan Corbera li va donar caça. En l’última pineda abans d’entrar al poble, el català va caure i García Carrillo, en salvar-lo, va patir una estirada i va haver de parar a estirar… I a sobre, tractant de donar caça a Corbera, es va equivocar momentàniament en un desviament i va perdre l’última oportunitat que li quedava de vèncer. Corbera, venint des de darrere, i malgrat la caiguda, va poder arribar a meta molt destacat, a dos minuts i mig del seu rival.

Catalunya va guanyar amb molta solvència als seus rivals amb tres atletes al top10, tots baixant de les 2.20 hores per a sumar 6.43:11. L’equip el van formar Miquel Corbera (1r amb 2.09:13), Víctor de l’Àguila (4t amb 2.14:29), Toni Baños (10è amb 2.19:29), Eduardo Hernández (12è) i Roger Comellas (23è). Va ser el cinquè títol en cinc edicions per a la Federació Catalana.

Fotografia RFEA

Tots els participants en el Campionat d’Espanya de Trail Running per Federacions Autonòmiques de Lerín van homenatjar l’atleta extremeny Carlos Gaitán (germà d’Óscar), que espera un trasplantament de medul·la després del seu recent diagnòstic d’aplàsia medul·lar.

No posts to display